• Офіційно
  • Актуально
  • Апарат
  • Журналістська поезiя
  • Журналістська проза
  • Конкурси
  • ЗМI регiону
  • Контакти

Дніпропетровська обласна організація Національної спілки журналістівДніпропетровська обласна організація Національної спілки журналістів

Дніпропетровська обласна організація Національної спілки журналістів
  • ГЛАВНАЯ
  • ДОО НСЖУ
    • Про ДОО НСЖУ
    • Апарат
    • Правлiння
    • Секретарiат
    • Ревiзiйна комiсiя
    • Кодекс професійної етики
    • Місцеві осередки
  • ПРЕС-КЛУБ
  • НОВИНИ
    • Дніпро
    • Кам’янське
    • Кривий Ріг
    • Павлоград
    • Магдалинівка
    • Марганець
    • Нікополь
  • ВІДЕО
  • ЖУРФОНД
Останні новини
  • “Спілка – це голос захисту журналістів, солідарність – наше кредо”, – голова НСЖУСергій Томіленко в ефірі «Арміяfm»
  • НСЖУ скликає 9 серпня редакторів друкованих змі для обговорення законопроєкту «Про медіа»
  •  «Обговорюючи законопроєкт «Про медіа», у владі ніхто не хоче почути голос реальних журналістів», – Сергій Томіленко
  • Про мобілізацію жінок-журналісток
  • Американський Комітет захисту журналістів закликає відхилити проект Закону про Медіа
  • За сприяння обласної журналістської організації медійниці із Апостолового отримали фінансову допомогу
  • Про нові вирішення трудових відносин з працівниками, які виїхали
  • Мережу Центрів журналістської солідарності НСЖУ розширено!
  • Про виплату зарплати мобілізованим працівникам редакції-2
  • Шостий Конкурс журналістських матеріалів на гендерну тематику
Головна/новини/Актуально/Про маркування проплачених матеріалів. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

Про маркування проплачених матеріалів. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

Татьяна 27.05.2020 Актуально, новини, новини партнерiв, новини прес-клубу 555 Перегляди

На запитання відповідає медіа-юрист проектів Тернопільського прес-клубу   Ігор ФЕДОРЕНКО. «Інколи замовник при розміщенні проплаченої статті не бажає, щоб матеріал був маркований як реклама. Підкажіть, як бути в такій ситуації?».

– Закон України «Про рекламу» в статті 1 дає наступні визначення: реклама – інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару; прихована реклама – інформація про особу чи товар у програмі, передачі, публікації, якщо така інформація слугує рекламним цілям і може вводити в оману осіб щодо дійсної мети таких програм, передач, публікацій;

Синонімом прихованої реклами  є  термін «джинса». Під джинсою розуміють приховану рекламу  чи антирекламу, подану у вигляді новин, авторських текстів, аналітики тощо. Є джинса комерційна, коли  рекламують товари чи послуги та політична – реклама політичних діячів. Джинса вважається грубим порушенням професійних журналістських стандартів та етичного кодексу. Для того, щоб читач розумів, коли він  отримує новини, а коли – проплачену замовну інформацію про певну юридичну чи фізичну особу або товар, Законом України «Про рекламу» встановлені вимоги до відокремлення реклами від інших видів інформації. Стаття 9 цього Закону передбачає наступну ідентифікацію реклами стосовно друкованих ЗМІ:

– Реклама має бути чітко відокремлена від іншої інформації, незалежно від форм чи способів розповсюдження, таким чином, щоб її можна було ідентифікувати як рекламу.

– Інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, в якому привертається увага до конкретної особи чи товару та який формує або підтримує обізнаність та інтерес глядачів (слухачів, читачів) щодо цих особи чи товару, є рекламою і має бути вміщений під рубрикою “Реклама” чи “На правах реклами”.

– Прихована реклама забороняється.

   На жаль, не зважаючи на перелік контролюючих органів, наведених в статті 26 Закону України «Про рекламу», проконтролювати дотримання медіа вимог цього закону досить складно. Найчастіше друковані ЗМІ притягуються за порушення реклами товарів чи послуг, вимоги до яких більш-менш конкретно виписані. Складніше, коли інформаційні матеріали є прихованою політичною рекламою, а також у випадках замовних матеріалів стосовно діяльності публічних та інших фізичних осіб, які бажають привернути увагу до своєї особистості та діяльності (так звана іміджева джинса). Згідно Закону, «політична реклама – це  інформація у будь-якому вигляді, поширена в будь-якій формі, яка має на меті популяризацію діяльності політичної партії (організації партії), привернення уваги до діяльності політичної партії (організації партії) та її позиції щодо питань загальнодержавного (місцевого) значення. До політичної реклами належать також використання символіки або логотипів політичних партій (організацій партій), повідомлення про підтримку політичною партією (організацією партії) видовищних чи інших публічних заходів або привернення уваги до участі у таких заходах політичної партії (організації партії)». Найбільше такі порушення трапляються в період, який передує виборам. Здавалося б, при проведенні перевірки контролюючому органу нескладно встановити зв’язок між немаркованою (прихованою) рекламою і отриманням коштів редакцією. Але зазвичай оплата за таку рекламу надходить на рахунок дружнього ФОПа, рекламної агенції або взагалі готівкою. До речі, одна з версій походження терміну «джинса» — це джинси, в кишеню яких кладеться гонорар за підготовку та/або розміщення замовних матеріалів.

   Проблема джинси в ЗМІ  – не тільки в порушенні етичних норм та професійних стандартів, вона також створює недовіру до преси, шкодить діловій репутації видання. Тому так важливо дотримуватися Закону України «Про рекламу» та не допускати прихованої та недобросовісної  реклами.

Консультації надаються в рамках виконання проекту Тернопільського прес-клубу «Сприяння медіа реформам та розвитку регіональної журналістики» за підтримки «Медійної програми в Україні», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.

Запитання можна попередньо надсилати на таку електронну адресу – akardynal@ukr.net

Розшарити
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
Попередні НСЖУ відкриває Антикризову «гарячу лінію» для редакцій ЗМІ
Вперед Якщо передплатники мають претензії через невихід газети у зв’язку з карантином. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

Схожі записи

“Спілка – це голос захисту журналістів, солідарність – наше кредо”, – голова НСЖУСергій Томіленко в ефірі «Арміяfm»

2 дня пройшло

НСЖУ скликає 9 серпня редакторів друкованих змі для обговорення законопроєкту «Про медіа»

2 дня пройшло

 «Обговорюючи законопроєкт «Про медіа», у владі ніхто не хоче почути голос реальних журналістів», – Сергій Томіленко

3 дня пройшло

Зверніть увагу

Про мобілізацію жінок-журналісток

Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ. На запитання відповідає медіаюрист проєктів Тернопільського прес-клубу Ігор ФЕДОРЕНКО. …

Добавить комментарий Отменить ответ

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

  • З ювілеєм!

    03 серпня – ГЛУМОВА Тетяна Іванівна

    04 серпня – ЛЯЩЕНКО Вікторія Володимирівна

    05 серпня – АНДРОНОВА Олена Петрівна

    БЛИНОВА Неля Миколаївна

    РАЙХЕЛЬ Юрій Борисович

    ШУТЕНКО Валентина Олексіївна

    flowers-3990696_1920

    З Днем народження!

    01 серпня – БЄЛИК Юлія Олексіївна

    ВІННИК Олександр Васильович

    КИРИЛОВА Оксана Вікторівна

    02 серпня – МАКСЮТЕНКО Анатолій Митрофанович

    03 серпня – АКІМОВА Ярослава Володимирівна

    ГОРЕЛИК Віталій Симонович

    НАЗАРОВА Наталя Вікторівна

    05 серпня – ДЕНИСЮК Василь Васильович

    06 серпня – КОСЕНКО Олександр Іванович

    07 серпня – КОТИШЕВА Тамара Миколаївна

    МАЙДАННИК Валентин Валерійович

    УСОВА Людмила Олексіївна

    Щастя, радості, добра,
    Здоров’я, успіхів, тепла,
    Благополуччя та достатку,
    Щоб справи всі були в порядку.

    Хай посміхається життя,
    Та буде кращим майбуття.

     

     

     

Новини ДОО НСЖУ

  • “Спілка – це голос захисту журналістів, солідарність – наше кредо”, – голова НСЖУСергій Томіленко в ефірі «Арміяfm»

    2 дня пройшло
  • НСЖУ скликає 9 серпня редакторів друкованих змі для обговорення законопроєкту «Про медіа»

    2 дня пройшло
  •  «Обговорюючи законопроєкт «Про медіа», у владі ніхто не хоче почути голос реальних журналістів», – Сергій Томіленко

    3 дня пройшло
  • Американський Комітет захисту журналістів закликає відхилити проект Закону про Медіа

    7 дней пройшло
  • За сприяння обласної журналістської організації медійниці із Апостолового отримали фінансову допомогу

    1 неделя пройшло

НОВИНИ ПРЕС-КЛУБУ

  • Звіт з моніторингу ЗМІ (Дніпропетровська область)

    15.06.2022
  • Про зміни у трудових відносинах в умовах воєнного стану

    27.03.2022
  • Про суміщення посад та поділ посадового окладу. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

    27.01.2022
  • Про намагання депутатів місцевої ради збільшити орендну плату для редакції. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

    31.08.2021
  • Про призупинення виходу газети. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

    08.08.2021

RSS Новини Партнерів

  • Груші покращують захист від діабету та раку — експерт
    З вживанням груш пов’язаний ряд ефектів, що покращують здоров’я, включаючи підтримку здорової ваги і запобігання діабету 2 типу – про це розповіла у своїй публікації відомий закордонний дієтолог Джулі Аптон. Запись Груші покращують захист від діабету та раку — експерт впервые появилась Вісті Придніпров'я.
  • Продукти які не слід вживати людям після 60 років
    За словами лікаря-дієтолога Марії Мухіної, людям віком від 60 років не слід вживати продукти, що володіють високим глікемічним індексом. Мухіна пояснила, що люди після 60 років мають краще контролювати продукти, чиє вживання веде до підвищення рівня цукру в крові, публікує «Жіночий Світ». Запись Продукти які не слід вживати людям після 60 років впервые появилась Вісті […]
  • Погода у Дніпрі на неділю 7 серпня 2022 року
    Прогноз погоди у Дніпрі на неділю, 7 серпня 2022 року. Вранці небо у Дніпрі буде ясним, таким воно й залишатиметься протягом усього дня. Запись Погода у Дніпрі на неділю 7 серпня 2022 року впервые появилась Вісті Придніпров'я.
  • Как этаж дома влияет на самочувствие человека
    Ученые рассказали, как этаж дома влияет на наше самочувствие. Те, кто живет на верхних этажах, могут чаще страдать бессонницей и головными болями, пишет Сегодня. Запись Как этаж дома влияет на самочувствие человека впервые появилась Вісті Придніпров'я.
  • На Дніпропетровщині більшість матусь обирають грудне вигодовування
    Більшість матусь Дніпропетровщини обирають грудне вигодовування. Понад 40% – зберігають його до 6-місячного віку дитини. Про це повідомили у Дніпропетровській обласній військовій адміністрації. Запись На Дніпропетровщині більшість матусь обирають грудне вигодовування впервые появилась Вісті Придніпров'я.
Разработка и поддержка
© Все права защищены 2022.