Всього протягом тижня було проаналізовано 453 матеріали, із них – 83 у друкованих ЗМІ, 370 матеріали у інтернет-медіа. Переважна більшість публікацій присвячені темі війні або супутнім темам: волонтерству, соціальній підтримці громадян, життю громад під час війни, медичній допомозі героям.
Найчастіше інтернет-виданнях публікують вранішні та вечірні військові зведення щодо ситуації в області, новини про волонтерство та соціальну підтримку внутрішньо переміщеним особам та військовим.Рідше — кримінальну хроніку, питання економіки, бізнесу. Питання освіти та розваг стали другорядними.

Чоловіки як герої публікацій (ті, хто присутні в тексті, але не «говорить) фігурують частіше, ніж жінки (75% проти 25%). Найбільший відсоток героїв у новинах про воєнні дії та їхні наслідки – 91%. Наприклад, сайт Krivbass.city постійно розміщує новини про загибель на фронті воїнів-земляків: «У війні загинув піхотинець Криворізької танкової бригади Олександр Цимбал»; «Криворіжці попрощалися з Героєм Віталієм Ножкою». Жінки як героїні повідомлень домінують у темах волонтерства, медицини та соціальної політики — 100% показник.

Як експертки та експерти (ті, хто коментує, чиї слова/думки наводять у тексті) в певних темах жінки й чоловіки представлені у співвідношенні – 29% до 71% відповідно. Чоловіки найчастіше розповідають про приліт ворожих ракет, скорочення комендантської години, обстріл об’єктів інфраструктури. Зокрема, це експертна думка голів військових адміністрацій у регіоні. Наприклад, «Валентин Резніченко повідомив, куди поцілили ворожі ракети», «Генадій Корбан розповів про рубежі оборони на Дніпропетровщині».

Жінки є експертками у новинах про волонтерство (63%), але теж у контексті війни. Так, сайт Новомосковська 0569.com.ua пише: «Ксенія Дзегарницька розповіла про те, як волонтери допомагають армії» або «Ірина Ялова повідомила про гуманітарну допомогу з Дніпра». У45% випадків жінки коментують тему соціальної підтримки. Наприклад, сайт «Кстати +» публікує коментар Олени Шутяк, яка пояснює, як отримати компенсацію за зруйноване житло.

У зазначений період друковані ЗМІ також висвітлювали насамперед тему війни, волонтерства, благодійності, соціальної підтримки та соціального захисту. Але публікації є більш змістовними, ніж на сайтах. У газетах розповідають про воїнів-земляків та жінок, які працюють в тилу: допомагають переселенцям, готують їжу на фронт, влаштовують ярмарки на підтримку наших захисників.
Уперше за всі періоди моніторингових досліджень у матеріалах друкованих ЗМІ Дніпропетровської області жінки як героїні частіше фігурували у публікаціях ніж чоловіки: 53% проти 47%. Це пов’язано з тим, що видання «Нікопольська правда» публікує список психотерапевток, які можуть допомогти воїнам та переселенцям. У інших друкованих ЗМІ також досить високий показник героїнь: від 40% до 88%. Газети пишуть про одруження під час війни, «меню воєнного часу», обстріли інфраструктури регіону, психологічну підтримку постраждалих під час війни тощо.
Жінки значно менше, ніж чоловіки, постають експертками журналістських матеріалів — 39% і 61% відповідно. Паритет — 50% на 50% — зафіксовано у газеті «Нові рубежі». Дещо нижчий показник (47%) у криворізькій газеті «Червоний гірник». На шпальтах цієї газети «Тетяна Ткаченко розповіла про надходження до міського бюджету під час війни»; «Лариса Сидоренко розповіла, про умови життя переселенців у Кривому Розі» та ін.
Під час квітневого моніторингу медіа Дніпропетровщини менше використовували фемінітиви ніж маскулінітиви. Найпоширенішими фемінітивами у інтернет ЗМІ є такі як: працівниця, начальниця, переселенка, організаторка, волонтерка. У газетах: заступниця, начальниця, помічниця. 100% показник використання назв посад, професій, виду діяльності жінок у жіночому роді має «Межівський меридіан», найнижчий (лише 20%) – «Червоний гірник». У цій газеті інформацію в переважній більшості розміщували з прес-релізів.
Звичайно, на інтернет сайтах та на шпальтах газет питання бойових дій та розповіді про наших героїв – у пріоритеті. ЗМІ Дніпропетровщини намагаються працювати, розуміючи що слово – це теж зброя. Сподіваємося, що тематика публікацій зовсім скоро розшириться і у виданнях з’явиться ще більше новин про тих, хто працює в тилу.

