• Офіційно
  • Актуально
  • Апарат
  • Журналістська поезiя
  • Журналістська проза
  • Конкурси
  • ЗМI регiону
  • Контакти

Дніпропетровська обласна організація Національної спілки журналістівДніпропетровська обласна організація Національної спілки журналістів

Дніпропетровська обласна організація Національної спілки журналістів
  • ГЛАВНАЯ
  • ДОО НСЖУ
    • Про ДОО НСЖУ
    • Апарат
    • Правлiння
    • Секретарiат
    • Ревiзiйна комiсiя
    • Кодекс професійної етики
    • Місцеві осередки
  • ПРЕС-КЛУБ
  • НОВИНИ
    • Дніпро
    • Кам’янське
    • Кривий Ріг
    • Павлоград
    • Магдалинівка
    • Марганець
    • Нікополь
  • ВІДЕО
  • ЖУРФОНД
Останні новини
  • Як говорити про війну й не зламатися: поради журналістам про етику та стійкість
  • Від втоми до стійкості: українські медіа діляться унікальними практиками психологічної підтримки
  • Третій день Donbas Media Forum 2025: Персоналізація контенту, комунікація з ТОТ та судова журналістика
  • Запрошуємо на вебінар «Як сторітелінг допомагає журналістам доносити інформацію в сучасних умовах»
  • Другий день Donbas Media Forum-2025: Як побудувати фінансову стійкість та зменшити залежність від донорських коштів?
  • Перший день Donbas Media Forum-2025: У Києві зібралися понад 1000 учасників, щоб говорити про правду під час війни
  • Скорботне слово… Пішов з життя дніпровський телевізійник Влад Іноземцев
  • Як журналісту зберегти себе, працюючи з болем інших
  • Скорботне слово… Пішов з життя Володимир Рибальченко
  • Держкомтелерадіо призначило державну виплату родині загиблої журналістки Вікторії Рощиної
Головна/Прес-клуб/новини прес-клубу/ЧИ СТАНЕ ВІТЧИЗНЯНЕ МАШИНОБУДУВАННЯ ЛОКОМОТИВОМ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ?

ЧИ СТАНЕ ВІТЧИЗНЯНЕ МАШИНОБУДУВАННЯ ЛОКОМОТИВОМ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ?

25.01.2013 новини прес-клубу залишити коментар 1,176 Перегляди

Слідкуйте за нами в Telegram та Instagram!

Це питання винесли на чергу денну учасники «круглого столу», який 23 січня 2013 року відбувся у прес-клубі Дніпропетровської обласної організації НСЖУ.

Експерти неурядових організацій, наукових установ, представники органів державної влади в ході зустрічі обговорювали стан машинобудування в Україні в цілому та на Дніпропетровщині зокрема, говорили про проблеми та перспективи цієї характерної для нашого регіону галузі промисловості.

Про машинобудування як резерв розвитку вітчизняної економіки говорив головний редактор бізнес-порталу реального сектора економіки UGMK.INFO, кандидат історичних наук Володимир Головко. За його словами, українська чорна металургія вже майже 5 років збиткова. Попередні дані результатів 2012 року: обсяги виробництва знизилися на 7-12%, експорт та виручка від нього скоротилися на 5%. Доподатковий збиток металургійної галузі за підсумками року оцінюється в 13,5 млрд. грн. «Прогнози на 2013 рік також невтішні, є підстави очікувати, що попит на металопродукцію на ключових для українських металургів ринках збуту буде доволі млявим, а конкуренція надто високою», – підкреслив В.Головко. 

На думку експерта, проблеми вітчизняної металургії системні – це і залежність від експортних ринків збуту, і слабкість внутрішнього споживання, і зростаюча собівартість виробництва, і необхідність значних інвестицій у модернізацію обладнання та охорону навколишнього середовища. Усе це, за його словами, обумовлює досить туманне майбутнє для галузі, яка до цих пір є локомотивом всеукраїнської економіки.

 

 

Машинобудування, за його словами, може стати фундаментом, базою нової економіки України. Сьогодні частка галузі в обсязі промислового виробництва становить близько 12%, у ВВП – 5-7%, в експорті – 10%, що приблизно вдвічі нижче, ніж у чорній металургії. Для порівняння, в пізній радянський період ситуація була кардинально іншою – базовою галуззю економіки було саме машинобудування, яке створювало 31% промислової продукції, в той час як на чорну металургію припадало всього 11%. Тобто роль і місце машинобудування в українській економіці не відповідає наявному потенціалу та вимогам часу.

 

 

«На нашу думку, першочерговими заходами є наступні: завершення процесу приватизації, стимулювання технічного переозброєння машинобудування за допомогою податкового та митного законодавства, держпідтримка ефективних проектів, а також створення системи стимулів для ефективнішого використання наявного промислового капіталу», – підсумував В.Головко.

 

 

Про розвиток галузей транспортного та середнього машинобудування (залізничне машинобудування, суднобудування, авіабудування), оборонно-промислового комплексу доповідав Олексій Іжак, Дніпропетровська філія Національного інституту стратегічних досліджень. До цієї сфери (авіа-, судно-, ракетобудування і оборонної промисловості) належить близько 170 підприємств, більшість з яких об’єднані в концерни. Характерна риса галузі – монополізована експортна складова. Структура ракетно-космічного сектору зберігається в рамках Державного космічного агентства. В той же час сьогодні автономно розвивається приватний бізнес.

Як зазначив фахівець, зараз у даній сфері промисловості відбувається реформування: «По-перше, змінюється структура корпоративних прав. У перспективі цей процес може призвести до утворення національних холдингів. По-друге, змінюється менеджмент галузі. Цей аспект пов’язаний швидше з особистостями менеджерів, ніж зі структурою власності. По-третє, – зміна “фінансових потоків”. Джерела коштів в української оборонної промисловості – це внутрішнє оборонне замовлення. Тому слід все ж таки завершити перехід від державної до акціонерної форми власності, з концернів відокремити підприємства, передбачені  до конверсії та ліквідації. Менеджмент підприємств повинен бути максимально захищений від впливу державної бюрократії.

І, нарешті, приватизація розумна тільки при залученні крупних інвесторів (національних і міжнародних), які мають досвід успішного управління в галузі», – резюмував О.Іжак.

«Дніпропетровщина – це гірничо-металургійний край. Завдяки ГМК наш регіон у 2012 році спрацював у «плюс»,» – підкреслив Віктор Сергєєв, радник голови Дніпропетровської облдержадміністрації, голова Федерації обласної організації роботодавців. За його словами, в області приділяється достатньо уваги машинобудуванню: «Цей напрямок у центрі уваги обласної державної адміністрації. Під контролем влади усі машинобудівельні підприємства».

«Так, приватні підприємства розвиваються краще, вони мобільніші. В області це розуміють і підтримують, – стверджує Віктор Володимирович. – Федерація роботодавців машинобудівельної галузі має підтримку з боку ОДА».

На думку старшого наукового співробітника Національна Академія наук України, доктора економічних наук Віталія Пилипів, на сьогоднішній день можливості інерційного зростання України в основному вичерпані. Це підтверджується значним звуженням зовнішнього попиту та надмірним насиченням внутрішнього ринку імпортованими товарами. «Рівень технічної конкурентоспроможності вітчизняної продукції недостатній. Стримує розвиток машинобудування також високий рівень цін на металургійну продукцію»,- зауважив науковець. – «Низькі обсяги кредитування, а також конкуренція на ринку Росії загострюють ситуацію. Державний бюджет повинен бути інструментом сприяння розвитку машинобудування».

«Рівень розвитку машинобудування є одним з основних показників економічного і, насамперед, промислового розвитку країни. В Україні цей комплекс – один з найрозвиненіших, – зазначила Тетяна Гринько, завідуюча кафедрою економіки і управління Дніпропетровського національного університету ім.Гончара, доктор економічних наук. – Машинобудівний комплекс Дніпропетровської області нараховує 120 підприємств, це майже 10% галузі України. З 44 підприємств України, зазначених Постановою КМУ, як стратегічні важливі для економіки України та безпеки держави, 12 машинобудівних підприємств розташовані в Дніпропетровській області. У Дніпропетровській області розвинене в основному важке і металомісткої машинобудування, верстатобудування, приладобудування, сільськогосподарське машинобудування».

Назвала Тетяна Валеріївна напрямки пожвавлення галузі, серед яких структурна перебудова, перехід від факторної стадії конкурентного розвитку машинобудівного підприємства в інвестиційну, поєднану з інноваційною, замкнені цикли економіки, гнучкий менеджмент, оновлення обладнання тощо.

Невтішну статистику озвучив кандидат економічних наук , доцент, заступник завідувача кафедри економіки промисловості з наукової роботи Національної металургійної академії України Андрій Педько: «У 2008-2011 рр. за даними Держкомстату, в нашій країні не було виготовлено жодного автокрана, жодного бурякозбирального комбайна, жодного мотоцикла, жодної газонокосарки, жодного скрепера для земляних робіт, жодного дизельного двигуна і двигуна внутрішнього згоряння, жодного мікроскопа, жодного офтальмологічного приладу, жодного термостата, жодного побутового пилососа, електропраски чи мікрохвильової печі…»

На думку учасників круглого столу, сьогодні відсутня активна державна політика, немає системності, спостерігається хаотичність. Для того, щоб машинобудування розвивалось і дійсно стало локомотивом вітчизняної економіки, потрібна насамперед комплексна стратегія.

 

Учасники круглого столу:

– Володимир Головко, бізнес-портал реального сектора економіки UGMK.INFO, кандидат історичних наук;

– Олексій Іжак, Дніпропетровська філія Національного інституту стратегічних досліджень;

– Тетяна Гринько, Дніпропетровський Національний Університет ім.Гончара, доктор економічних наук;

– Віктор Сергєєв, радник голови Дніпропетровської облдержадміністрації, голова Федерації обласної організації роботодавців;

– Євген Карп, виконавчий директор Федерації організації роботодавців Дніпропетровщини;

– Анна Колохіна, координатор проектів Дніпровського центру соціальних досліджень (ДЦСД);

– Андрій Педько, Національна металургійна Академія, кандидат економічних наук;

– Віталій Пилипів, Національна Академія наук України, доктор економічних наук;

– Богдан Галь, Центр політичного аналізу;

– Віктор Пащенко, політолог, кандидат політичних наук;

– В’ячеслав Баранник, старший науковий співробітник Дніпропетровської філії Національного інституту стратегічних досліджень України, кандидат економічних наук;

– Григорій Шепель, генеральний директор обласної організації роботодавців сектору машинобудування.

 

Контакти:

Наталя Назарова, тел. 744-73-04,

050-919-84-79, 097-575-87-75

Більше на нашій сторінці у Facebook та каналі в YouTube!
Попередні Приватна Незалежна Телерадіокомпанія “Степ”
Вперед ЄВРОПЕЙСЬКА ЯКІСТЬ ПРОДУКЦІЇ ТА НОВАТОРСЬКІ ПІДХОДИ У ВИРОБНИЦТВІ

Схожі записи

Звіт з моніторингу ЗМІ (Дніпропетровська область)

15.06.2022

Про зміни у трудових відносинах в умовах воєнного стану

27.03.2022

Про суміщення посад та поділ посадового окладу. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

27.01.2022

Зверніть увагу

Про намагання депутатів місцевої ради збільшити орендну плату для редакції. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

Слідкуйте за нами в Telegram та Instagram! На запитання відповідає медіаюрист проектів Тернопільського прес-клубу   Ігор …

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Ми в соц. мережах:

  • Слідкуйте за нами в Telegram та Instagram!

    З ювілеєм!

    14 жовтня – СЛОБОДЯНИК Марія Іванівна 

    16 жовтня – ГОРБУЛЯ Олександр Анатолійович

    ЧЕРНЯВСЬКА Олена В’ячеславівна

     

     

    З Днем народження!

    13  жовтня – КАЧАНОВ Віктор Вікторович

    КИСЕЛЬОВ Валерій Петрович

    КОТОВИЧ Василина Юріївна

    МУХІНА Олена Владиславівна

    14  жовтня – БОНДАРЕНКО Валентина Василівна

    ГЛОБА Григорій Вікторович

    МІЩАНОВА Ольга Миколаївна

    СУБОТОВСЬКИЙ Володимир Ігорович

    15 жовтня – БОТОВ Андрій Анатолійович

    МЕЛІХОВА Тетяна Євгенівна

    КУЦЕНКО Дмитро Георгійович

    ПЕРМІНОВА Тетяна Василівна

    17 жовтня – СУХОНІС Дарина Фіделівна

    18 жовтня – НЕЧИПОРЕНКО Микола Миколайович

    ВЕРБОНОЛЬ Володимир Михайлович

    ІВАНОВА Валентина Євгенівна

    19 жовтня – ГАРКАВЕНКО Юлія Станіславівна

    КАПЛІЙ Олег Олександрович

    Хай ваше щастя квітне веселково,
    І хай лунає скрізь привітне слово,
    Хай Бог благословляє Вашу долю,
    І вбереже Вас від розлуки й болю.
    Достатку, щастя, радості й любові,
    Родині Вашій в доброму здоров’ї
    !





















    Більше на нашій сторінці у Facebook та каналі в YouTube!

Новини ДОО НСЖУ

  • Як говорити про війну й не зламатися: поради журналістам про етику та стійкість

    8 години пройшло
  • Від втоми до стійкості: українські медіа діляться унікальними практиками психологічної підтримки

    1 день пройшло
  • Третій день Donbas Media Forum 2025: Персоналізація контенту, комунікація з ТОТ та судова журналістика

    2 дні пройшло
  • Запрошуємо на вебінар «Як сторітелінг допомагає журналістам доносити інформацію в сучасних умовах»

    2 дні пройшло
  • Другий день Donbas Media Forum-2025: Як побудувати фінансову стійкість та зменшити залежність від донорських коштів?

    5 днів пройшло

НОВИНИ ПРЕС-КЛУБУ

  • Звіт з моніторингу ЗМІ (Дніпропетровська область)

    15.06.2022
  • Про зміни у трудових відносинах в умовах воєнного стану

    27.03.2022
  • Про суміщення посад та поділ посадового окладу. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

    27.01.2022
  • Про намагання депутатів місцевої ради збільшити орендну плату для редакції. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

    31.08.2021
  • Про призупинення виходу газети. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

    08.08.2021

Новини Партнерів

Вчені назвали простий секрет довголіття — фрукти та овочі

Регулярне вживання овочів і фруктів може продовжити життя. До такого висновку дійшли американські вчені, які встановили: щоденна норма у 400 грамів рослинної їжі суттєво знижує ризик передчасної смерті. ...

Що таке жорстка вода і чому її потрібно пом’якшувати?

Жорстка вода — це природне явище, з яким стикається більшість домогосподарств України. Високий вміст солей кальцію та магнію у водопровідній воді створює численні проблеми у побуті та негативно впливає на ...

У Кам’янському сталося подвійне пограбування

Протягом одного дня двоє мешканців міста вчинили одразу два пограбування, діючи за однаковою схемою — просили телефон «зателефонувати», а потім тікали з чужим майном. ...

У Дніпрі врятовані з вулиці тварини можуть залишитися без їжі (Фото)

Волонтери дніпровського притулку “Вірність” закликають небайдужих мешканців Дніпропетровщини просять підтримати притулок кормом. “Це Лекс — веселий, добрий песик, який зараз живе в притулку разом із десятками інших чотирилапих друзів. ...

У Дніпрі до музею Яворницького повернулися вітрини сторічної давнини (Фото)

Дніпропетровський національний історичний музей імені Дмитра Яворницького продовжує досліджувати власну історію. Цього разу — у фокусі уваги музейників опинилися вітрини, які протягом століття змінювалися, подорожували й навіть поверталися додому. ...

Верхньодніпровська громада відкриває туристичний потенціал

Розвиток туризму — це не лише про подорожі, а про нові можливості для людей, бізнесу та самої громади. Верхньодніпровська міська територіальна громада впевнено розвиває напрям аграрно-рекреаційного туризму, формує власну туристичну ...

Ми в соц. мережах:    Розробка та підтримка
НСЖУ © Всі права захищені 2025.