• Офіційно
  • Актуально
  • Апарат
  • Журналістська поезiя
  • Журналістська проза
  • Конкурси
  • ЗМI регiону
  • Контакти

Дніпропетровська обласна організація Національної спілки журналістівДніпропетровська обласна організація Національної спілки журналістів

Дніпропетровська обласна організація Національної спілки журналістів
  • ГЛАВНАЯ
  • ДОО НСЖУ
    • Про ДОО НСЖУ
    • Апарат
    • Правлiння
    • Секретарiат
    • Ревiзiйна комiсiя
    • Кодекс професійної етики
    • Місцеві осередки
  • ПРЕС-КЛУБ
  • НОВИНИ
    • Дніпро
    • Кам’янське
    • Кривий Ріг
    • Павлоград
    • Магдалинівка
    • Марганець
    • Нікополь
  • ВІДЕО
  • ЖУРФОНД
Останні новини
  • Donbas Media Forum: підсумки Форуму-25 та старт Форуму-26
  • Локальність стає ключовою перевагою медіа, – дослідження
  • Журналістки можуть отримати до 7000 грн на медичне обстеження
  • Комісія з журналістської етики анонсує серію вебінарів про боротьбу з мовою ненависті в Україні
  • Литва поруч із Україною: допомога, відбудова і спільна боротьба за правду
  • Онлайн-медіакава «Кібергігієна для медійників: як працювати без страху зламу» (АНОНС)
  • Як покращити діалог між судами та медіа: результати дослідження та нова програма для журналістів (Анонс діалогової зустрічі)
  • PRESS-маркування: символ захисту чи мішень для Росії?
  • Де захована російська пропаганда: уроки медіаграмотності в Лейпцигу від журналістки з Дніпра
  • У Нікополі знов пошкоджено приміщення редакції газети «Південна зоря»
Головна/Прес-клуб/новини прес-клубу/ЕСКПЕРТИ: ТАРИФИ НА ПРОЇЗД ПОВИННІ БУТИ ОБГРУНТОВАНИМИ

ЕСКПЕРТИ: ТАРИФИ НА ПРОЇЗД ПОВИННІ БУТИ ОБГРУНТОВАНИМИ

18.06.2014 новини прес-клубу залишити коментар 1,077 Перегляди

Слідкуйте за нами в Telegram та Instagram!

З початку червня у Дніпропетровську зросла вартість проїзду в маршрутних таксі та автобусах. Громадські активісти виявляють все більше фактів, які свідчать про порушення законодавства щодо підвищення цін. Про перші результати громадського контролю місцевої влади у транспортній сфері та про наступні кроки активістів говорили 16 червня 2014 року у прес-клубі ДОО НСЖУ учасники прес-конференції.

«Тарифи на проїзд у громадському транспорті, які сьогодні діють у Дніпропетровську, були прийняті з порушенням норм чинного законодавства і без урахування громадської думки, – стверджує голова Дніпропетровської обласної громадської організації «Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики» Олексій Літвінов. – У Дніпропетровську вже близько 20 громадських організацій об’єднали свої зусилля задля контролю транспортної сфери. Ми наполягаємо на тому, що ті тарифи, які ми отримали, повинні бути відмінені».

У Дніпропетровську на сьогодні діє транспортна мережа, яка була затверджена у 2011 році після проведених реформ. За інформацією департаменту транспорту і зв’язку Дніпропетровської міськради вулицями міста курсують 279 трамваїв, місткістю 120 осіб, 124 тролейбуси, які можуть перевозити по 110 пасажирів, та 1890 автобусів (разом середні автобуси, що вміщують 25-45 чоловік, та мікроавтобуси на 18-25 осіб). Загальна пасажиромісткість комунального електротранспорту – понад 47 тисяч осіб. Маршрутних таксі – майже вдвічі більше, близько 90 тисяч. Середній вік Дніпропетровських трамваїв – 29 років, тролейбусів – 19, автобусів – понад 5 років (деякі майже нові, а деякі були придбані досить давно).

«На наше питання «Що можуть надати перевізники на підтвердження необхідності підвищення тарифів?» у департаменті транспорту та зв’язку Дніпропетровської міської ради нам відповіли, що ті 24 транспортні підприємства, які здійснюють перевезення пасажирів на автобусних маршрутах, не належать до комунальної власності і, відповідно, не надають інформацію про свою господарську діяльність. Виходить, ніхто не знає, скільки людей працює у підприємців-перевізників, які податки сплачуються, яка мінімальна або середня заробітна плата та ще чимало інших запитань стосовно чинників, які впливають на вартість нашого проїзду. Станом на 01 січня 2014 року загальні непокриті збитки міського автотранспорту з урахуванням минулих років складають 63,5 млн гривень. Тобто, певним чином йде знищення міської автотранспортної мережі і передача певних неконкурентних переваг маршрутним таксі, – зазначив Олексій Літвінов. – Сьогодні тролейбуси та трамваї не можуть конкурувати з маршрутними таксі. Страйк власників маршруток спричинить транспортний колапс у місті. Це і є той аргумент, яким апелюють перевізники».

Експерт порушив і питання якості перевезення пасажирів, облаштування зупинок обслуговування пільгових категорій населення. «Для відшкодування витрат на перевезення пільгових категорій населення з бюджету виділяються субвенції. Так, за 2011 рік було відшкодовано 50 млн грн., за 2012-й – 58,5 млн грн., майже 50 млн гривень – у 2013-му. Оскільки відшкодування виплачується лише за перевезення комунальним транспортом, то перевізники аргументують збільшення тарифів саме тим, що їм не відшкодовують за перевезення пільговиків. Тут варто зазначити, що, посилаючись на офіційні звіти, у міському електротранспорті частка пасажирів, які оплачують проїзд, складає 35%,  відповідно пільговиків – 65%. Цифра абсолютно реальна, – погоджується Олексій Літвінов і додає: – Підприємці-перевізники ж звітують про 40% людей, які платять, і 60% – пільговики!»

«Викликають сумніви і звітні цифри про наповнюваність маршруток: на одних маршрутах – нібито усього 25 % від кількості місць для сидіння, на інших – на 50-60%… Хоча ми також користуємось послугами маршрутних таксі, і бачимо, у яких умовах доводиться їздити. І коефіцієнт наповнюваності насправді перевищує одиницю», – запевняє керівник «Дніпропетровського координаційно-експертного центру з питань регуляторної політики». За його словами, коригувальне обстеження пасажипотоку, що входить до завдань департаменту транспорту, востаннє проводилось ще у 2004 році.

Михайло Крапивко, голова правління Дніпропетровського територіального відділення «Спілки аудиторів України» звернув увагу на очевидні порушення у сфері транспортного обслуговування: «Говорячи про необхідність підвищення тарифів, зазвичай посилаються на витрати. У нашому випадку про доходи замовчують. Перше, на що ми звернули увагу, – це те, що заміри наповнюваності маршруток здійснюються на кінцевих зупинках, тобто не враховується підсадка. Друге – це облік виручки. Придбавши той чи інший товар або послугу клієнт платить гроші і отримує документ, який підтверджує факт розрахунку. У сфері транспортних послуг перевізників як правило ми не маємо ніякого фіскального документа.  Той квиток, який іноді на вимогу пасажира водій все ж таки видає, не містить ані назву підприємства-перевізника, ані номер маршруту, більше того, серія та номер квитка взагалі нанесені друкарським методом, а не нумератором. У будь-якому разі це простий папірець, оскільки окрім Міністерства транспорту та зв’язку України ніяких реквізитів не вказано. Навіть довести, що це місто Дніпропетровськ, неможливо. І таке ставлення до документів, які підтверджують виручку, свідчить про те, що об’єм виручки не контролюється».

Встановлення реєстраторів розрахункових операцій у громадському транспорті, переконаний Михайло Крапивко, дозволить розірвати зв’язок «водій-пасажир» і контролювати доходи перевізників: «Говорити про адекватність тарифу, не маючи при цьому достовірної інформації про виручку, неможливо, адже на етапі «пасажир-водій» роботодавець може контролювати водія лише за кількістю непроданих квитків; другий етап – сам перевізник, якого щодо виручки вже ніхто не проконтролює. Таким чином і виникає величезна «дірка», і реальний тариф може складати і 6 гривень, і 2 гривні. А обліку перевезення пільгових категорій пасажирів тут взагалі ніякого не існує! Що можна зробити, щоб покращити ситуацію? Перш за все потрібно налагодити облік виручки. Зараз вже Мінтранс виступив з ініціативою обладнати усі види громадського транспорту реєстраторами розрахункових операцій. Переконаний, такий підхід допоможе вирішити і питання легалізації доходів перевізників, і обліку перевезення пільгових категорій пасажирів».

Про ініціативи громадських активістів розповів Максим Дорофєєв, перший заступник голови Дніпропетровської обласної організації ВО «Свобода»: «Зараз наші волонтери моніторять перевізників – сідають в маршрутку і фіксують усі порушення. Потім за відео та фотоматеріалами ми підготуємо звіт і оприлюднимо його. 10 червня ми ініціювали зібрання людей під стінами міської ради, щоб озвучити позицію громадських організацій, місцян щодо підвищення цін на проїзд. Будь-які зміни тарифів повинні бути обґрунтованими». Також Максим Дорофєєв анонсував на 17 червня чергову акцію протесту і закликав громадян не бути байдужими, прийти і висловити свою позицію стосовно збільшення вартості проїзду у Дніпропетровському міському транспорті, а також задати представникам влади питання щодо якості та безпеки перевезення пасажирів.

Зараз небайдужі громадяни спільно зі співробітниками ДАІ контролюють якість перевезень, фіксують на фото та відео кількість пасажирів у маршрутних таксі. Громадські організації у свою чергу надсилають всі можливі скарги та звернення до органів місцевої влади.

«По-перше, ми направили скарги до обласної прокуратури та до міської,  до держпідприємництва, до Дніпропетровської обласної облдержадміністрації, – додав Олексій Андреєв, заступник голови Дніпропетровської обласної громадської організації «Народний контроль». – Коаліція наших організацій склала письмову петицію про перегляд ціни на проїзд у Дніпропетровських маршрутках та розмістила її на сайті Аvaaz.org, щоб завдяки інтернет-мережі зібрати підписи. В цій петиції викладені вимоги до Дніпропетровського міського голови відмінити Рішення виконавчого комітету від 21.05.2014р, зобов’язати департамент транспорту та зв’язку міськради належним чином сформувати підстави для підвищення вартості проїзду та провести громадське обговорення рішення, а також оприлюднити усі розрахунки собівартості послуг перевізників, інформацію про пасажиропотік, розмір виручки, інформацію паспорту усіх маршрутів міста».

За тиждень петицію підписали близько 500 чоловік. Автори звернення планують зібрати 1000 підписів і передати його до міськвиконкому. Окрім цього громадські організації ініціюють проведення громадських слухань, які передбачені статутом територіальної громади міста. Для цього необхідно мати 250 підписів мешканців Дніпропетровська.

Підвищення тарифів на проїзд у маршрутних таксі – це суттєвий удар по добробуту громадян. Тому якщо зростає ціна, то повинна покращуватися і якість наданих послуг. А цього, на жаль, ми не відчуваємо…

 

* * *

Учасники прес-конференції:

– Олексій Літвінов, голова Дніпропетровської обласної громадської організації «Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики»;

– Максим Дорофєєв, перший заступник голови Дніпропетровської обласної організації ВО «Свобода»;

– Михайло Крапивко, голова правління Дніпропетровського територіального відділення «Спілки аудиторів України»;

– Олексій Андреєв, заступник голови Дніпропетровської обласної громадської організації «Народний контроль».

Більше на нашій сторінці у Facebook та каналі в YouTube!
Попередні ІНТЕРНЕТ-ВІДЕОМІСТ МІЖ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОМ ТА ЛЬВОВОМ: ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ ЧАСТКОВОЇ МОБІЛІЗАЦІЇ
Вперед ЗА ТВОРЧЕСКОЕ СОТРУДНИЧЕСТВО С ПРОФСОЮЗОМ

Схожі записи

Звіт з моніторингу ЗМІ (Дніпропетровська область)

15.06.2022

Про зміни у трудових відносинах в умовах воєнного стану

27.03.2022

Про суміщення посад та поділ посадового окладу. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

27.01.2022

Зверніть увагу

Про намагання депутатів місцевої ради збільшити орендну плату для редакції. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

Слідкуйте за нами в Telegram та Instagram! На запитання відповідає медіаюрист проектів Тернопільського прес-клубу   Ігор …

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Ми в соц. мережах:

  • Слідкуйте за нами в Telegram та Instagram!

    З ювілеєм!

    16 листопада –  ДЕСЯТЕРИК Олена Дмитрівна

     

    З Днем народження!

    11 листопада – ДРЕШПАК Валерій Михайлович

    МОЛОЧНИЙ Анатолій Анатолійович

    ДМИТРИЄВА Ірина Сергіївна

    12 листопада –СІНДЄЄВА Елеонора Олегівна

    13 листопада – ПРИСЯЖНЮК Олена Олександрівна

    ТЕПЛОВ Віталій Миколайович

    ТИМОХІН Дмитро Вікторович

    СМІРНОВА Варвара Сергіївна 

    14 листопада – ФЕДОРОВ Олександр Володимирович

    15 листопада – ГУСЄВ Андрій Вікторович

    КОРШУН Сергій Володимирович

    КУЗЕМА Оксана Іванівна

    МЕНДАЛЮК Олена Сергіївна

    16 листопада – ГРЕБЕЛЬНИК Альона Олександрівна

    КЛІМОВИЧ Анастасія Євгенівна

    МИХАЙЛОВА Алла Анатоліївна

    СИРОТА Юлія Вікторівна

    ШЕВЧЕНКО Юрій Васильович

    ЯКИМОВ Дмитро Петрович

    Хай ваше щастя квітне веселково,
    І хай лунає скрізь привітне слово,
    Хай Бог благословляє Вашу долю,
    І вбереже Вас від розлуки й болю.
    Достатку, щастя, радості й любові,
    Родині Вашій в доброму здоров’ї
    !





















    Більше на нашій сторінці у Facebook та каналі в YouTube!

Новини ДОО НСЖУ

  • Donbas Media Forum: підсумки Форуму-25 та старт Форуму-26

    3 дні пройшло
  • Локальність стає ключовою перевагою медіа, – дослідження

    3 дні пройшло
  • Журналістки можуть отримати до 7000 грн на медичне обстеження

    3 дні пройшло
  • Комісія з журналістської етики анонсує серію вебінарів про боротьбу з мовою ненависті в Україні

    4 дні пройшло
  • Литва поруч із Україною: допомога, відбудова і спільна боротьба за правду

    5 днів пройшло

НОВИНИ ПРЕС-КЛУБУ

  • Звіт з моніторингу ЗМІ (Дніпропетровська область)

    15.06.2022
  • Про зміни у трудових відносинах в умовах воєнного стану

    27.03.2022
  • Про суміщення посад та поділ посадового окладу. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

    27.01.2022
  • Про намагання депутатів місцевої ради збільшити орендну плату для редакції. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

    31.08.2021
  • Про призупинення виходу газети. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

    08.08.2021

Новини Партнерів

Трактор із «Копійки» та «Москвича»: майстер із Дніпропетровщини здивував односельців
Трактор із «Копійки» та «Москвича»: майстер із Дніпропетровщини здивував односельців

Для створення певного транспортного засобу потрібні кваліфіковані  конструктори, точні  креслення деталей, немалі кошти та найголовніше – час. Залежно від типу машини та її складності кількість того, що  перелічено, буде варіювати. ...

Олена Некрасова: «Я мрію, щоб кожна безпритульна тваринка знайшла свою родину або прихисток» 


Ветлікарка із Донеччини Олена Некрасова разом із чоловіком улітку 2024 року евакуювались до нашого регіону. Вони не змогли покинути  там місцевих тварин. ...

Житлова субсидія: хто може отримати допомогу та як її оформити

У 2025 році українці із низьким рівнем доходів можуть отримати державну допомогу для часткової компенсації витрат на житлово-комунальні послуги. Це особливо актуально в холодний період, коли рахунки за тепло, газ ...

Домашній суп із фаршем, овочами та сиром за 30 хвилин

Смачний і ситний суп, який готується всього за пів години. Поєднання фаршу, овочів і плавленого сиру створює ніжну кремову текстуру та насичений аромат. ...

Погода та прикмети на неділю, 9 листопада 2025 року

Прогноз погоди у Дніпрі та прикмети на неділю, 9 листопада 2025 року. Ясною погодою нас цей день не порадує – хмари у Дніпрі закриють небо вже з самого ранку та ...

Микола Бажан: український футурист, який присвятив себе перекладам

Микола Бажан – український поет-футурист та перекладач. Він вивчився на дипломата, але все життя пропрацював літератором та перекладачем, писав сценарії до фільмів та редагував енциклопедії. ...

Ми в соц. мережах:    Розробка та підтримка
НСЖУ © Всі права захищені 2025.