• Офіційно
  • Актуально
  • Апарат
  • Журналістська поезiя
  • Журналістська проза
  • Конкурси
  • ЗМI регiону
  • Контакти

Дніпропетровська обласна організація Національної спілки журналістівДніпропетровська обласна організація Національної спілки журналістів

Дніпропетровська обласна організація Національної спілки журналістів
  • ГЛАВНАЯ
  • ДОО НСЖУ
    • Про ДОО НСЖУ
    • Апарат
    • Правлiння
    • Секретарiат
    • Ревiзiйна комiсiя
    • Кодекс професійної етики
    • Місцеві осередки
  • ПРЕС-КЛУБ
  • НОВИНИ
    • Дніпро
    • Кам’янське
    • Кривий Ріг
    • Павлоград
    • Магдалинівка
    • Марганець
    • Нікополь
  • ВІДЕО
  • ЖУРФОНД
Останні новини
  • Голос громади у час війни: «Межівському меридіану» – 95!
  • Свято професіоналів у професійному колі
  • «Наш університет»: Дніпропетровська обласна організація НСЖУ та НТУ «Дніпровська політехніка» посилюють партнерство
  • Антикризова стійкість: адаптація регіонального медіа до викликів війни (АНОНС)
  • Малюємо, щоб відновитися: благодійний майстер-клас із живопису для журналістів (АНОНС)
  • Закон України «Про доступ до публічної інформації»: як працює та які виклики в умовах війни
  • Мистецтво на передовій: у Дніпрі презентували проєкт «Воїни Світла: МИТЦІ»
  • Європейська федерація журналістів одноголосно схвалила резолюцію про підтримку українських регіональних медіа
  • Мистецтво на передовій: проєкт про українських митців, які тримають фронт у війні з росією (АНОНС)
  • Олексій Ковальчук: «Журналістика сьогодні – це про сміливість бути там, де важко»
Головна/Прес-клуб/новини прес-клубу/МІСЦЕВА ВЛАДА ПОДБАЛА ПРО ПЕРЕВІЗНИКІВ. А ПРО ПАСАЖИРІВ?..

МІСЦЕВА ВЛАДА ПОДБАЛА ПРО ПЕРЕВІЗНИКІВ. А ПРО ПАСАЖИРІВ?..

07.06.2014 новини прес-клубу залишити коментар 1,212 Перегляди

Слідкуйте за нами в Telegram та Instagram!

З 1 червня у Дніпропетровську на 33,3% зросла вартість проїзду в маршрутних таксі. Громадські активісти переконані – рішення щодо підняття ціни за проїзд приймалося з порушенням законних процедур і виключно в інтересах перевізників. Які саме порушення виявили експерти та якими будуть першочергові кроки представників громадськості? Про це дізнавались журналісти під час прес-конференції, яка відбулась 5 червня 2014 року у прес-клубі ДОО НСЖУ.

«Громадські організації вже досить тривалий час спостерігають за транспортною сферою. З січня цього року ми займаємось моніторингом діяльності органів місцевого самоврядування у сфері надання послуг з міських перевезень, – розповів Олексій Літвінов, голова Дніпропетровської обласної громадської організації «Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики». – Саме в цей період було оголошено про підвищення ціни на проїзд. Громадськості називали вартість 3,75 грн., причому передбачалось, що послуги перевізників оцінюватимуться в залежності від довжини маршруту. Після того, як департамент транспорту та деякі структурні підрозділи Дніпропетровської міської ради провели «круглі столи», відбулось певне «покращення», та чомусь виключно для перевізників – тариф на проїзд сьогодні складає 4 гривні. Тому ми розпочали громадську експертизу регуляторної діяльності Дніпропетровської міської ради, пов’язану саме із прийняттям цього регуляторного акту».

Про процедуру громадської експертизи та про вже виявлені недоліки і порушення з боку влади розповів Олексій Андреєв, заступник голови Дніпропетровської обласної громадської організації «Народний контроль». «Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики» та «Народний контроль» в плані громадського контролю за діяльністю Дніпропетровської міської ради та її виконавчих органів працюють спільно.

«Виконкомом Дніпропетровської міської ради було прийнято рішення № 247 від 21 травня 2014 року «Про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів та багажу на міських автобусних маршрутах загального користування у Дніпропетровську». Оскільки цей нормативний документ є регуляторним актом, тобто він впливає на діяльність суб’єктів господарювання – перевізників, прийняття цього рішення повинно проходити за процедурою, передбаченою Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності». Тобто, департамент транспорту і зв’язку міськради, розробляючи документ, повинен був обґрунтувати необхідність прийняття такого рішення про підвищення тарифів. Таке письмове обґрунтування називається «Аналіз регуляторного впливу», де вказується, чому, на який термін, які шляхи вирішення проблеми, альтернативи і т.д. З моменту публікації проекту рішення протягом не менше одного місяця розробник повинен приймати письмові зауваження, заперечення щодо змісту регуляторного акту та або врахувати їх і внести відповідні зміни до документу, або ж письмово відмовити».

Своє бачення проблеми експерти «Народного контролю» та «ДКЕЦРП»  сформулювали наступним чином: «Діючі тарифи не забезпечують рентабельну роботу автоперевізникам, покриття собівартості перевезення». Проект рішення, за словами О.Андреєва, окрім слів про підвищення вартості палива та запчастин не містить ані конкретних розрахунків собівартості транспортних послуг, ані інформації про обсяг виручки, яку отримує перевізник, ані даних про дослідження пасажиропотоку.

«З тієї інформації, яка є у публічному доступі, незрозуміло, яку частку у собівартості становить вартість палива та запчастин. В свою чергу, відстоюючи свої інтереси, перевізники під час зустрічі з розробниками нормативного документу наводили такі фактори, як відсутність компенсації за перевезення пільгових пасажирів, підвищення вартості обслуговування кредитів. За інформацією, оприлюдненою у засобах масової інформації, представники перевізників посилались на те, що розрахунковий тариф складає від 5,70 грн. до 7,00 грн. У такому разі не зовсім зрозуміло, чому деякі маршрути залишили вартість проїзду на рівні трьох гривень. Виникає питання – якщо розрахунки перевізників настільки перевищують граничний розмір вартості проїзду, чому все ж дехто не став підвищувати ціну? Знову ж таки, в інших містах України вартість проїзду теж зросла, але на 50 копійок, а не на 1 гривню. Це при тому, що у Дніпропетровську ціни на проїзд у маршрутному таксі і так були одні з найвищих в Україні. Робимо висновок – або методика розрахунків неправильна, або перевізники закладали у свої розрахунки недостовірні дані», – заключив юрист.

Аналіз регуляторного впливу також не містить альтернатив. Тобто не вказано, чому проблеми, які існують, не можливо вирішувати за рахунок комунального транспорту. По суті, думка, побажання, зауваження мешканців Дніпропетровська, які користуються транспортними послугами і, власне, за сплачені кошти повинні отримували якісні послуги, не враховуються. А перевізники диктують свої правила.

Окрім того, рішення про встановлення граничних тарифів на послуги з перевезення пасажирів було прийнято раніше, ніж сплив термін для розгляду зауважень від громадськості – 1 місяць. «Зауваження до оприлюдненого проекту регуляторного акту та аналізу регуляторного впливу» (Зауваження до регуляторного акта.pdf), які громадські експерти направили на адресу виконавчого комітету департаменту транспорту і зв’язку міської ради, враховані не були. Тому представники громадських організацій звертатимуться до контролюючих органів (прокуратури, в інспекцію по контролю за цінами, до Держпідприємництва) з проханням перевірити та виявити порушення закону і вжити відповідні заходи для того, щоб даний регуляторний акт було відмінено, проведено повторно обговорення з урахуванням зауважень і прийнято рішення з дотриманням усіх необхідних процедур.

 

В ході прес-конференції були представлені результати соціологічного опитування «Громадська оцінка якості транспортних послуг у Дніпропетровську», яке з 28 квітня по 20 травня 2014 року проводили експерти ДОГО «Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики». В опитуванні взяли участь 1280 респондентів.

Результати соціологічного опитування “Громадський контроль якості транспортних послуг у Дніпропетровську» можна завантажити з офіційної сторінки організації за посиланням: http://dcecrp.ho.ua/doc/Opros_short.pdf

 

Файли для завантаження:

Результати соціологічного опитування.pdf

Зауваження до регуляторного акта.pdf

Аудіозапис засідання робочої групи на якому перевізники змусили підвищити проїзд до 4 грн.

Запит на проведення громадської експертизи.pdf

 

* * *

 

Учасники прес-конференції:

– Олексій Літвінов, голова Дніпропетровської обласної громадської організації «Дніпропетровський координаційно-експертний центр з питань регуляторної політики»;

– Олексій Андреєв, заступник голови Дніпропетровської обласної громадської організації «Народний контроль».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Більше на нашій сторінці у Facebook та каналі в YouTube!
Попередні Олексій Ковальчук: «Журналісти повинні дбати про престиж своєї професії»
Вперед «Real People». Реальные результаты у реальных людей

Схожі записи

Звіт з моніторингу ЗМІ (Дніпропетровська область)

15.06.2022

Про зміни у трудових відносинах в умовах воєнного стану

27.03.2022

Про суміщення посад та поділ посадового окладу. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

27.01.2022

Зверніть увагу

Про намагання депутатів місцевої ради збільшити орендну плату для редакції. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

Слідкуйте за нами в Telegram та Instagram! На запитання відповідає медіаюрист проектів Тернопільського прес-клубу   Ігор …

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Ми в соц. мережах:

  • Слідкуйте за нами в Telegram та Instagram!

    З ювілеєм!

    16 червня – АБРАМОВА Тетяна Олександрівна

    18 червня – КОВРИГА Віктор Костянтинович

     

     

     

     

     

     

    З Днем народження!

    16 червня – ВОЛЬХОВСЬКИЙ Гліб Юрійович

    ІОТОВА Світлана Анатоліївна

    ПРИХОДЬКО Олександр Анатолійович

    18 червня – ВАСИЛЕНКО Наталія Євгенівна

    МАКУХА Олександр Олексійович

    СИНЕЛЬНИКОВ Микола Олександрович

    19 червня – РУССУ Андрій Юрійович

    20 червня – КАН Роман Ісайович

    21 червня –ГУБА Людмила Олексіївна

    ЖАРКО Світлана Юріївна

    ШВЕДУН Станіслав Іванович

    22 червня – ФІЛЯЄВА Тетяна Валеріївна

    Хай здоров’я, радість і достаток,
    Сиплються не мов вишневий цвіт
    Хай малює доля з буднів свято,
    І дарує Вам багато літ!

     

     




     






















     




     





















    Більше на нашій сторінці у Facebook та каналі в YouTube!

Новини ДОО НСЖУ

  • Голос громади у час війни: «Межівському меридіану» – 95!

    3 години пройшло
  • Свято професіоналів у професійному колі

    23 години пройшло
  • «Наш університет»: Дніпропетровська обласна організація НСЖУ та НТУ «Дніпровська політехніка» посилюють партнерство

    1 день пройшло
  • Антикризова стійкість: адаптація регіонального медіа до викликів війни (АНОНС)

    2 дні пройшло
  • Малюємо, щоб відновитися: благодійний майстер-клас із живопису для журналістів (АНОНС)

    3 дні пройшло

НОВИНИ ПРЕС-КЛУБУ

  • Звіт з моніторингу ЗМІ (Дніпропетровська область)

    15.06.2022
  • Про зміни у трудових відносинах в умовах воєнного стану

    27.03.2022
  • Про суміщення посад та поділ посадового окладу. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

    27.01.2022
  • Про намагання депутатів місцевої ради збільшити орендну плату для редакції. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

    31.08.2021
  • Про призупинення виходу газети. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

    08.08.2021

Новини Партнерів

Майстер-класи та грим-зона: у Дніпрі студенти показали звітний концерт

У Дніпрі у театрі опери та балету відбувся звітний концерт студентів Дніпропетровського фахового мистецько-художнього коледжу культури. Захід став фінальною крапкою навчального року. ...

Нехтують правилами: у центрі Дніпра поліція штрафує водіїв  

У Дніпрі поліція продовжує виявляти та притягати до відповідальності водіїв, які нехтують правилами дорожнього руху. Перевірили центральну частину міста, парковки біля торгівельних центрів та на вокзалі.  ...

Не розчавлений: у Дніпрі музей поповниться новими експонатами (Фото)

Невдовзі у Дніпрі у музеї «Машини Часу» будуть розміщені нові експонати інсталяції «(НЕ)РОЗЧАВЛЕНИЙ». Про це розповіли на фейсбук-сторінці музею. Так вийшло, що (Не)розчавлений автомобіль ЗАЗ 1102 «Таврія» та моторні човни ...

У Дніпрі створили нову квітучу локацію (Фото)

У парку Шевченка в Дніпрі створено нову, надзвичайно красиву та квітучу локацію, яка стала справжньою окрасою міста. Ця клумба є першою подібною ініціативою з висадження такої великої кількості лілій та ...

На Дніпропетровщині трамвай зійшов з рейок: є травмовані

18 червня о 22:11 до Служби порятунку «101» надійшло повідомлення про те, що на проспекті Південний Кривого Рогу трамвай зійшов з рейок. ...

Перенесення зупинки і припинення руху: як у Дніпрі працює транспорт

19 червня у Дніпрі в зв’язку з ремонтом трамвайної колії на перехресті просп. Дмитра Яворницького – вул. Короленка – вул. Володимира Мономаха діють зміни в роботі громадського транспорту. ...

Ми в соц. мережах:    Розробка та підтримка
НСЖУ © Всі права захищені 2025.