йшла мова в ході чергового засідання прес-клубу ДОО НСЖУ 20 квітня.
Як зазначив заступник начальника Управління державної служби Головдержслужби України в Дніпропетровській області Анатолій Набоков, необхідність прийняття нового Закону про державну службу вже назріла. Закон має ґрунтуватися на сучасному розумінні професіоналізму державних службовців, справедливості, об`єктивності та неупередженості при підготовці політичних та прийнятті адміністративних рішень, незалежності професійної позиції державного службовця від впливу політичного чи приватного інтересу, а також його непідкупності.
Існуюча в Україні система державного управління залишається в цілому неефективною, вона поєднує як інститути, що дісталися у спадок від радянської доби, так і нові інститути, що сформувалися у період незалежності України. Ця система є внутрішньо суперечливою, незавершеною, громіздкою і відірваною від людей, внаслідок чого існуюче державне управління стало гальмом у проведенні соціально-економічних і політичних реформ. Тому постало завдання реформувати державну систему управління, перетворивши її на таку, що швидко реагує на зміни у виробництві, здатну сприяти підвищенню продуктивності праці та ефективності управлінських рішень. Процеси адміністративного реформування зазвичай поділяють на такі етапи: 1991-1996 роки – становлення вітчизняної адміністративної системи, що завершилося прийняттям Конституції України 28 червня 1996 року; 1996 – 2004 роки – розроблення концептуальних засад адміністративної реформи, відповідно до прийнятої Конституції України та суперечливий процес їх практичної реалізації; 2005 – 2009 роки – перехідний етап адміністративних перетворень, що включає зміни, обумовлені прийняттям нової редакції Конституції України, підготовку нової концепції адміністративної реформи, адміністративно-територіальні реформи, реформи місцевого самоврядування; 2010 – 2014 роки – програма економічних реформ «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава».
«Ми всі вже дочекалися прийняття Верховною Радою України нового Закону «Про державну службу», який набирає чинності з 01 січня наступного, 2013 року. Прийнятий закон – це не що інше, як новий потужний поштовх до розвитку інституту державної служби України, а також цілого ряду нормативно-законодавчих актів, які його підтримують», – сказав Анатолій Володимирович.
Чому саме потрібен новий закон України «Про державну службу»? Яка його роль в суспільстві?
Новий закон дозволить вирішити три глобальні проблеми державної служби. Проблема № 1. Українська державна служба вже не є достатньо професійною у сучасному європейському розумінні. А новий закон ґрунтується на новому розумінні професійності державної служби, що полягає в об’єктивності, справедливості та неупередженості при підготовці політичних та прийнятті адміністративних рішень, при застосуванні закону, незалежності професійної позиції державного службовця від впливу політичного та приватного інтересу, а також його непідкупності. Основною передумовою професіоналізму державної служби є конкурсний відбір на всі посади державної служби.
Проблема № 2. Нинішня якість стосунків між державою і держслужбовцями провокує корупцію і безвідповідальність. Новий закон забезпечить рівні можливості для вступу на посаду будь-якої категорії на державній службі. Будь-який громадянин, якщо матиме таке бажання, одержить можливість взяти участь у конкурсі на зайняття будь-якої посади у державній службі. Закон перетворює конституційну норму, яка гарантує громадянам право рівного доступу на державну службу, з декларації на конкретний механізм. Крім того, новий закон запроваджує інститут дисциплінарної відповідальності державних службовців, визначаючи конкретні покарання за конкретні порушення правових та етичних норм.
Проблема № 3. Державна служба не є достатньо керованою з боку держави. Яким чином цю проблему вирішує новий закон? За нормами нового Закону чітко визначається сфера регулювання законодавства про державну службу, тобто новий закон дає чітку відповідь на запитання, хто є, а хто не є державним службовцем у державному секторі. Створюється прозора та підзвітна система управління державною службою.
Дмитро Паршин, завідувач сектору консультативно-правової роботи Управління державної служби Головдержслужби України в Дніпропетровській області, розповів журналістам про низку принципово нових засад Закону «Про державну службу», серед яких: чітке розмежування між адміністративним публічним правом та приватним правом; введення системної класифікації посад залежно від характеру та обсягу посадових обов’язків; єдині стандарти прийняття на службу; нові підходи до управління персоналом та оцінювання службової діяльності; новели щодо професійного навчання державного службовця, оплати його праці, преміювання та заохочення.
З додатковою інформацією можна ознайомитися на веб-сайті Управління http://guds.gov.ua/sub/dnepropetrovska/.
Пропозиції та бажання направляти на E-mail: dpuds@dp.guds.gov.ua Конт.тел.: 742-89-88, 726-57-56.