
Днями у Дніпровському Центрі журналістської солідарності НСЖУ відбувся «круглий стіл», де експерти обговорили низку важливих питання. Зокрема, відрядження жінок-журналісток до зони конфлікту.
До уваги журналістів – рекомендації від військових, психологів, а також колег, які вже мають досвід відряджень до району ведення бойових дій.
Дослухайтесь до порад і запам’ятайте головне: жоден журналістський матеріал не вартує вашого життя та здоров’я.
– В першу чергу дайте відповідь на запитання: чи готові ви психологічно до відрядження в зону конфлікту. Для цього поспілкуйтеся з колегами, які вже мають подібний досвід. Зрозумійте, що ви можете побачити кров, смерть, потрапити під обстріл та інше.
– Постійно будьте на зв’язку з прес-офіцером або людиною, яка відповідає за комунікацію зі ЗМІ. Не соромтесь завчасно уточнити деталі, поставити запитання.
– Готуйтесь фізично. Візьміть участь у страйкбольних або пейнтбольних змаганнях .
– Підбирайте засоби захисту за розміром. Бронежилет, каска не лише захищають вас, а й впливають на організм, можуть спричинити травми хребта та інше. Подбайте про аптечку, ознайомтесь з азами домедичної допомоги.
– Одяг та взуття мають бути зручними, без блискіток та прикрас. Особлива увага – військовій термінології. Зважте, у військових є свої забобони, перестороги. Ви маєте знати різницю в основних військових поняттях. Зокрема, чим відрізняється ЗСУ від Національної Гвардії та подібне.
– Готуйте запитання завчасно, вони мають бути компетентними, чіткими, зрозумілими як вам, так і людині, з якою ви ведете діалог. Якщо ви ставите недоречні питання – таку відповідь ви і отримаєте або ж залишите питання відкритим. Своєю некомпетентністю ви лише втратите приязне ставлення військових.
– Робіть ставку на кілька матеріалів (фоторепортаж, інтерв’ю та інше). Одну з публікацій можуть не допустити до аудиторії через ряд причин: зміна ситуації на фронті, загибель героїв публікації та інше.
– Зважайте, що військові витрачають свій час на спілкування зі ЗМІ. Тому підготуйтесь відповідально, не запитуйте інформацію, яка всім відома і яку легко знайти в мережі Інтернет.