У лютому 2023 року черговий етап гендерного моніторингу регіональних медіа (попередні відбувалися в 2019 і 2021 роках). Із 13 по 19 лютого проаналізовано матеріали 10 найпопулярніших дніпропетровських ЗМІ (6 інтернет-видань – «DepoДніпро», «Інформатор», «056.ua — Сайт городаДнепра», «Городской сайт», «49000.com.ua», «Дніпровська панорама», та 4 регіональні газети – «Зоря», «Наше місто», «Днеп рвечерний», «Горожанин» (інтернет версії газет) щодо їх гендерної чутливості.
Всього протягом тижня дослідили 539 матеріали, із них – 56 у друкованих ЗМІ, 480 матеріали у інтернет-медіа. Переважна більшість публікацій присвячені темі війни або супутнім темам: волонтерству, медичній допомозі пораненим, бізнесу та місцевим громадам, які підтримують ЗСУ. На сайтах переважають ранкові зведення представників/представниць військової адміністрації, командування «Схід», у газетах навпаки – статті мають аналітичний характер.
Загалом газети 54% статей присвятили саме темі війни. У полі зору журналістів історії про героїв, про повернення з полону, про те, як війна впливає на стосунки у родинах та в цілому на демографічну ситуацію, про техніку для передової та допомогу ЗСУ від місцевої влади.

Чоловіки як герої публікацій (ті, хто присутні в тексті, але не «говорить) фігурують частіше, ніж жінки (75% проти 25%). Також чоловічий голос частіше звучить і під час коментування – 69% експертів проти 31% експерток. Зафіксовано такі випадки, коли розповідали про подію саме жінки. Наприклад, «директор Інституту демографії Елла Лібанова прогнозує катастрофічне падіння народжуваності через війну» або «речниця ПвК «Схід» Ірина Баранова повідомила про збиття ракет».
Є й інші теми, які поширені на шпальтах газета – це соціальна політика (отримання субсидій, послуги ЦНАПів), медична сфера, культурне життя. Саме у публікаціях про соціальну сферу жінки домінують і як героїні (57%), і як експертки (70%).
У інтернет-виданнях теж пріоритетною є тема війни, хоча відсоток публікацій дещо менший, ніж у друкованих медіа – 42%. Найчастіше новини про героїв, постачання озброєння, обмін полоненими, обстріли регіону писали такі сайти як «Інформатор», «056.ua. Сайт городаДнепр», «Дніпровська панорама», «Городской сайт». Наприклад, сайт «Інформатор» постійно розміщує новини про загибель на фронті воїнів-земляків: «На Сході України загинув старший сержант, стрілець Олександр Тютюнник родом із Покрова Дніпропетровської області»; «У бою поблизу Авдіївки загинув снайпер з Дніпропетровської області Микола Корнелюк».

Чоловіки як експерти переважно розповідають про обстріли регіону (повідомлення від Миколи Лукашука або Сергія Лисака), автівки для ЗСУ (Борис Філатов зауважив, що за цей рік мерія забезпечила ЗСУ понад 600 різними авто); влучання ворожої ракети у будинок (Міський голова Філатов розпові про підтримку постраждалих мешканців будинку)

Інші видання більше зосередили увагу на політичній ситуації, житті громад, наслідках негоди, скандалах навколо «ПриватБанку». Також зі стрічки новин онлайн-видань Дніпропетровщини не зникли кримінальна хроніка та новини про дозвілля. Це і є однією з причин, що загальний відсоток героїв значно вищий ніж героїнь (86% проти 14%). Така ж картина і з експертами/експертками – 85% проти 15%.
ЗМІ Дніпропетровщини активно використовують фемінітиви. Такі видання як «DepoДніпро», «056.ua — Сайт города Днепра», «49000.com.ua» побили рекорд і продемонстрували 100% показник. Трішки нижчий відсоток – у «Дніпровської панорами» та «Інформатора».
У газетах ситуація інша: маскулінітиви не домінують, але все ж мають високий відсоток використання. Наприклад, у газеті «Горожанин» аж 75% проти 25%.
Найпоширенішими фемінітивами у інтернет ЗМІ є такі як: директорка, заступниця, керівниця, учасниця. У газетах: співробітниця , лікарка, спеціалістка, керівниця.

Сексистський і стереотипний контент ЗМІ Дніпропетровщини майже не поширюють. Зафіксовано лише один випадок у «Дніпровській панорамі», де розміщено новину про те, як «Молодая жена Павлика днепрянка Репяхова визвала зависть у Сумской своим нарядом в Буковеле». Окрім того, що інформація не є ціннісною для суспільства, вона ще й подає жінок як заздрісниць і формує/закріплює уявлення про жінок як об’єктів споглядання, а не самодостатніх особистостей.
Індекс гендерної чутливості дніпропетровських друкованих видань у лютому є найвищим у виданні «Зоря» (55%). Найнижчий – у газеті «Горожанин» (35%). На другому місці – «Днепр вечерний» (50%), далі – «Наше місто» -49%.
Серед сайтів лідерство відразу у 2 медіа – «DepoДніпро» та «056.ua — Сайт города Днепра». Остання сходинка – у «Дніпровської панорами» – 39%.

Загальний Індекс гендерної чутливості обласних медіа Дніпропетровщини у лютому 2023 року склав 46%. Ознайомитися із результатами моніторингу по 24 областях України можна на сайті Волинського прес-клубу.
