
У Дніпровському Центрі журналістської солідарності НСЖУ для студентів-першокурсників провели майстер-клас. Як за допомогою іміджу можна знаходити спільну мову зі співрозмовником? Чи необхідно змінювати імідж, готуючись до висвітлення тієї чи іншої події? Чому важливо дотримуватись дрескоду? Своїми знаннями з майбутніми медійниками – першокурсниками Університету митної справи та фінансів і НТУ «Дніпровська політехніка» ділилась журналістка, заступниця начальника відділу комунікацій Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Дніпропетровській області Наталія Руссу.

Професія журналіста безпосередньо пов’язана з публічністю. А невід’ємною складовою публічних людей є імідж. Інколи його ототожнюють із зовнішнім виглядом, але це не правильно. Імідж – це комплекс чинників: міміка, жести, манери, звички, вчинки, уміння говорити і поводитися.
«Обираючи професію журналіста, ви обираєте публічність. А публічність – робота над собою, певні обмеження і правила. Якщо говорити простіше: імідж – це теж мова, на якій ви будете спілкуватися з респондентами. Для представників ЗМІ позитивний образ допомагає вести діалог і досягати бажаного результату. Негативний імідж може створити бар’єри. У суспільстві існують стандарти, діє дрес-код. Але сучасний ритм життя інколи стирає ці правила. Тому сьогоднішній захід особливо важливий для журналістів-початківців, які не повинні забувати: знання, досвід, імідж – це невід’ємні складові репутації. І саме на початку свого професійного шляху потрібно над цим замислюватися», – зазначила Наталія Руссу.
За словами експертки, завдяки іміджу журналіст заявляє про себе ще до моменту інтерв’ю, телеефіру, зйомок сюжету. Він дозволяє створити довірливу атмосферу з аудиторією.
Отже, щоб імідж допомагав журналістам реалізуватися у професії, експертка радить звернути увагу на такі поради:
- До медіа заходу готуйтеся завчасно. Продумайте не лише запитання для інтерв’ю чи підводку до сюжету, а й подбайте про свій зовнішній вигляд
- Вимова журналіста має бути чіткою, зрозумілою. Неправильно наголошені слова пробачать представникам різних професій, але не медійникам
- Дотримуйтесь дрескоду. Офіційний захід вимагає офіційного стилю в одязі
- Короткі спідниці, різкі парфуми, яскравий манікюр та макіяж – табу для будь-яких медійних подій
- Ваш одяг, прикраси, аксесуари не повинні відволікати респондента. Людина, з якою спілкується журналіст, має зосереджуватися лише на відповідях
- Спортивний одяг доречний лише під час спілкування зі спортсменом на стадіоні
- Уникайте яскравих кольорів. Вони відволікають
Під час майстер-класу Наталія Руссу не лише поділилася порадами, а й навела приклади, коли зовнішній вигляд журналіста заважав конструктивному діалогу. Студенти мали можливість «розібрати» свій професійний гардероб. І на завершення поділилися враженнями.
«На заходах, які проводить Центр журналістської солідарності, я не вперше. Подібні майстер-класи – це щось більше, ніж знання. Наприклад, тренерка звернула увагу на такі речі, про які ми майже не замислюємося. Виявляється, зовнішній вигляд може або допомогти нам у професії, або ж завадити», – розповіла першокурсниця Університету митної справи та фінансів Дар’я Любарська.
«Особисто для себе деякі поради візьму за правило. Можна довго готуватися до інтерв’ю, але, наприклад, недоречний одяг справить на співрозмовника негативне враження. У журналістиці не буває неважливих речей», – підкреслив студент НТУ «Дніпровська політехніка» Назар Шарков.
Фото Віктора Качанова і Наталі Назарової, відео – Віктора Качанова.





