• Офіційно
  • Актуально
  • Апарат
  • Журналістська поезiя
  • Журналістська проза
  • Конкурси
  • ЗМI регiону
  • Контакти

Дніпропетровська обласна організація Національної спілки журналістівДніпропетровська обласна організація Національної спілки журналістів

Дніпропетровська обласна організація Національної спілки журналістів
  • ГЛАВНАЯ
  • ДОО НСЖУ
    • Про ДОО НСЖУ
    • Апарат
    • Правлiння
    • Секретарiат
    • Ревiзiйна комiсiя
    • Кодекс професійної етики
    • Місцеві осередки
  • ПРЕС-КЛУБ
  • НОВИНИ
    • Дніпро
    • Кам’янське
    • Кривий Ріг
    • Павлоград
    • Магдалинівка
    • Марганець
    • Нікополь
  • ВІДЕО
  • ЖУРФОНД
Останні новини
  • PRESS-маркування: символ захисту чи мішень для Росії?
  • Де захована російська пропаганда: уроки медіаграмотності в Лейпцигу від журналістки з Дніпра
  • У Нікополі знов пошкоджено приміщення редакції газети «Південна зоря»
  • «У час повномасштабного вторгнення саме реформовані медіа надійно захищають інформаційний простір країни», – Олег Наливайко
  • Професія ≠ Я: як журналістам не злитися з професійною роллю й зберегти себе?
  • Сила історій: чому сторітелінг – найкращий спосіб передачі інформації та як написати сильну історію
  • Скорботне слово. Пішов з життя ветеран журналістики Володимир Жук
  • Історії – це теж інструмент критичного мислення: відбувся вебінар про сторітелінг
  • Світ не має права мовчати, коли журналістів убивають дрони
  • Не-магія ШІ, або як мовні моделі вже працюють у редакціях
Головна/ДОО НСЖУ/У Дніпрі медійники вчились складати стратегічний план

У Дніпрі медійники вчились складати стратегічний план

11.11.2024 ДОО НСЖУ, новини, новини ДОО НСЖУ залишити коментар 335 Перегляди

Слідкуйте за нами в Telegram та Instagram!

Що таке стратегування та які завдання регіональні медіа можуть вирішити за допомогою цього інструменту? Як проводити стратегічні сесії, складати операційний план та чому розписана стратегія інколи не працює? Це з’ясовували учасники воркшопу «Стратегічне планування як інструмент розвитку медіа», який днями відбувся у Дніпровському центрі журналістської солідарності НСЖУ. Своїм досвідом і порадами поділилась Наталія Руссу, досвідчена медійниця, фахівчиня з проведення стратегічних сесій, коуч стандарту ICF.

Медіаіндустрія сьогодні знаходиться в процесі постійної трансформації, і перед регіональними медіа України, зокрема, постають нові виклики.

– Більшість українських медіа, зокрема локальних та регіональних, нині працюють в дуже складних умовах, не мають сталого фінансування, існує брак кадрів, тому вони змушені постійно шукати нові можливості, – зазначив Олексій Ковальчук, засновник медіа «Вісті Придніпров’я». – Як показує досвід успішних редакцій, чітка стратегія дозволяє медіа визначити свій шлях розвитку, ефективно використовувати ресурси та адаптуватися до викликів.

Так, щоб не лише підтримувати свою життєздатність, але й розвиватися в інформаційному просторі, виникає потреба у плануванні діяльності, підпорядкованому чітко визначеній меті та стратегії. Саме тому актуальності набуває роль стратегічного планування.

– Стратегічне планування є важливим інструментом для розвитку медіабізнесу, – зауважила Наталія Руссу. – Це інструмент, який допомагає зосередитись на результатах. Коли ми розробляємо стратегію і виконуємо її, ми поступово досягаємо поставлених цілей. Саме тому медіа мають навчитися працювати як бізнеси, орієнтуючись на результат, і цей результат має бути чітко прописаний у стратегії.

Вона розповіла, що першими стратегічні сесії в програму свого розвитку почали інтегрувати українські громадські організації, завдяки чому вони насьогодні отримують грантову допомогу, знаходять нові партнерства та підтримують стабільний розвиток. Згодом інструмент почали залучати бізнеси, влада, провладні та бюджетні установи. А вже зараз стратегічне планування – це тренд, який має позитивний вплив на динаміку діяльності організацій.

Щоб зустріч мала практичний характер, тренерка змоделювала стратегічну сесію, під час якої учасники й учасниці визначали поняття стратегічного планування, його етапи та ключові аспекти реалізації. Для уявного медіа спільно з’ясували його візію та місію, окреслили мету й визначилися з цілями, спрямованими на її виконання.

Під час обговорення Наталія Руссу звернула окрему увагу на різницю стратегічного та операційного планів, адже стратегію можна розробляти на різні терміни — від кількох місяців до декількох років. Однак важливо розуміти, що стратегічний план є глобальним документом і він не є заміною операційному плану, що детально прописує завдання й етапи їхнього виконання протягом року.

Стратегування для медіа: вибір чи необхідність?

Воркшоп підкреслив необхідність стратегічного планування в контексті сталого розвитку медіа. Як зауважила головна редакторка криворізької газети «Металург» Тетяна Бабенко, медійники мають розуміти це й формувати стратегію для свого медіа:

– На цьому тренінгу ми побачили, як це працює або не працює в інших редакціях. Дізналися про нові інструменти, які можна залучати для того, щоб наше медіа не лише існувало, а й розвивалося, набувало популярності і мало майбутнє. Ми отримали конкретні практичні рекомендації, обмінялися досвідом й намітили плани. І це лише за три години, які виявилися надзвичайно корисними для нас.

Розмірковуючи над необхідністю залучення такого інструменту, Тетяна Бабенко додала, що кожне медіа має вирішити це для себе, але якщо є бажання рухатися вперед – варто намітити свій маршрут:

– Стратегічне планування – це ваш маршрут. Обирайте самі: чи стояти на місці, чи йти «якось може дійду», чи точно знати: «я дійду і отримаю майбутнє».

Окремо подякувала за проведення воркшопу й наголосила на важливості таких навчань Наталя Ларіонова, журналістка-переселенка з Донецької області, яка нині мешкає у Дніпрі:

– Лікарі зобов’язані кожні п’ять років проходити атестацію, підвищувати кваліфікацію тощо, тоді як в медіасфері така вимога відсутня. Однак сьогодні ми маємо такі ініціативи, що є важливими як для розвитку медіа, так і для професійного зростання журналістів.

Як скласти стратегічний план та зробити так, щоб він працював?

1. Пропишіть візію, місію та мету, якої прагне досягнути ваше медіа. Стратегічне планування починається з розуміння того, чому існує ваше медіа, яким воно прагне бути в майбутньому та виконання якої довгострокової задачі воно передбачає. Скористайтеся методологією SMART-цілей для визначення стратегічної мети. ЇЇ дотримання сприятиме ефективному плануванню, моніторингу прогресу, підтримці мотивації та досягнення успіху.

2. Проаналізуйте слабкі та сильні сторони медіа, його можливості та загрози (SWOT-аналіз). Це допоможе скласти поточну картину вашого медіа та визначити цілі (які потім потрібно розбити на покрокові задачі), спрямовані на його ефективний розвиток.

3. Складіть операційний план – детальний план дій із прописаними окремо задачами, термінами виконання кожного пункту та відповідальним за виконання. Зауважте, що без операційного плану стратегія не буде дієвою.

4. Чітко дотримуйтесь попередніх рекомендацій, адже імплементація стратегії – це насамперед про дисципліну. На цьому етапі можна звернутися за допомогою до фасилітаторів – зовнішніх незалежних консультантів, які модеруватимуть стратегічні сесії, відслідковуватимуть прогрес медіа та надаватимуть корисні коментарі й рекомендації.

5. Пам’ятайте, що стратегію можна розробити для вирішення будь-яких завдань: пошуку джерел фінансування, збільшення аудиторії, написання грантових заявок тощо.

Ліана Охрименко.
Фото Віктора Качанова.

Воркшоп «Стратегічне планування як інструмент розвитку медіа» від медіа «Вісті Придніпров’я» є складовою програми «Голоси України», яку координує Європейський центр свободи преси та медіа. «Голоси України» реалізується у межах Ініціативи Ганни Арендт і фінансується Федеральним міністерством закордонних справ Німеччини. Програма не впливає на редакційну політику, а обрана тема, експерти, цільова аудиторія тренінгу є виключною відповідальністю медіа «Вісті Придніпров’я».

Більше на нашій сторінці у Facebook та каналі в YouTube!

МіткиВісті Придніпров’я воркшоп Дніпровський Центр журналістської солідарності ДОО НСЖУ коуч Наталія Руссу НСЖУ Олексій Ковальчук розвиток локальних медіа Спілка журналістів стратегічне планування стратегування

Попередні Конкурс для регіональних медіа про підтримку ЄС української освіти та молоді
Вперед “Чорноморський регіон після ключових виборів 2024 року”: дніпровська журналістка взяла участь у міжнародній конференції в Румунії

Схожі записи

PRESS-маркування: символ захисту чи мішень для Росії?

1 день пройшло

Де захована російська пропаганда: уроки медіаграмотності в Лейпцигу від журналістки з Дніпра

2 дні пройшло

У Нікополі знов пошкоджено приміщення редакції газети «Південна зоря»

2 дні пройшло

Зверніть увагу

«У час повномасштабного вторгнення саме реформовані медіа надійно захищають інформаційний простір країни», – Олег Наливайко

Слідкуйте за нами в Telegram та Instagram! Понад 35 відсотків українців щотижня споживають новини Суспільного, …

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Ми в соц. мережах:

  • Слідкуйте за нами в Telegram та Instagram!

    З ювілеєм!

    29 жовтня – САВЧЕНКО Ніколь Андріївна

    30 жовтня – ЧЕПЕЦЬ Наталія Миколаївна

     

     

    З Днем народження!

    27 жовтня – ЗАГРЕБА Валентин Анатолійович

    ЛІФАНОВ Олександр Юрійович

    ТІМІРГАЛЄЄВА Людмила Миколаївна

    28 жовтня – НАЗАРОВ Михайло Юрійович

    29 жовтня – ПАНИЧ Василь Степанович

    29 жовтня – ДУДНИК Світлана Михайлівна

    30 жовтня – ПОЛОЗ Геннадій Іванович

    31 жовтня – ЛОСЄВА Олена Станіславівна

    ПОНОМАРЬОВ Максим Костянтинович

    УВАРОВА Ірина Володимирівна

    01 листопада – ЗАГРЕБЕЛЬНИЙ Ігор Валерійович

    КРАВЕЦЬ Денис Олександрович

    02 листопада – Олєйнікова Данута Миколаївна

    Цурканова Ірина Олександрівна

    Хай ваше щастя квітне веселково,
    І хай лунає скрізь привітне слово,
    Хай Бог благословляє Вашу долю,
    І вбереже Вас від розлуки й болю.
    Достатку, щастя, радості й любові,
    Родині Вашій в доброму здоров’ї
    !





















    Більше на нашій сторінці у Facebook та каналі в YouTube!

Новини ДОО НСЖУ

  • PRESS-маркування: символ захисту чи мішень для Росії?

    1 день пройшло
  • Де захована російська пропаганда: уроки медіаграмотності в Лейпцигу від журналістки з Дніпра

    2 дні пройшло
  • У Нікополі знов пошкоджено приміщення редакції газети «Південна зоря»

    2 дні пройшло
  • Професія ≠ Я: як журналістам не злитися з професійною роллю й зберегти себе?

    4 дні пройшло
  • Сила історій: чому сторітелінг – найкращий спосіб передачі інформації та як написати сильну історію

    5 днів пройшло

НОВИНИ ПРЕС-КЛУБУ

  • Звіт з моніторингу ЗМІ (Дніпропетровська область)

    15.06.2022
  • Про зміни у трудових відносинах в умовах воєнного стану

    27.03.2022
  • Про суміщення посад та поділ посадового окладу. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

    27.01.2022
  • Про намагання депутатів місцевої ради збільшити орендну плату для редакції. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

    31.08.2021
  • Про призупинення виходу газети. Юридичні консультації з діяльності друкованих ЗМІ

    08.08.2021

Новини Партнерів

Погода та прикмети на суботу, 1 листопада 2025 року

Прогноз погоди у Дніпрі та прикмети на суботу, 1 листопада 2025 року. У Дніпрі сонце в цей день буде рідко з’являтися з-за хмар. ...

Як смородина підтримує молодість шкіри та здоров’я організму

Смородина — не лише смачна літня ягода, а й потужне джерело природних антиоксидантів, які уповільнюють процеси старіння. Вчені довели, що регулярне вживання смородини допомагає клітинам захищатися від ушкоджень і мутацій. ...

У Дніпрі частина парковок стане безкоштовною

У Дніпрі з першого листопада будуть діяти сезонні зміни. Зокрема, вони стосуються паркування біля парків. Як повідомили у департаменті транспорту, стане безкоштовним паркування на 7 майданчиках біля зон відпочинку. ...

У Дніпрі затримали магазинного злодія

За підозрою у пограбуванні поліція Дніпра затримала 22-річного містянина. Зловмисник, обравши товар із полиць торговельного магазину, склав його до кошика, однак вирішив не сплачувати за обране та втік. ...

Як курсуватиме транспорт Дніпра на вихідних

У Дніпрі запроваджуються зміни в роботі електротранспорту на 1-2 листопада. Про це повідомили у КП “Дніпровський електротранспорт”. Трамвайні маршрути: З 09:00 рік. ...

У Дніпрі музей представив унікальний автомобіль (Фото)

У Дніпрі нещодавно відбулась зустріч-авто ретро пробігу «Осінь-25», під час якої музей «Машини Часу» представив після реставраційних робіт саморобний автомобіль-амфібія «Муравєй» 1975 року випуску, створений мешканцем м. ...

Ми в соц. мережах:    Розробка та підтримка
НСЖУ © Всі права захищені 2025.